Saturday, September 4, 2010

$$ Spread the green not $$

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Pernah terjadi x kat diri korang, suatu masa korang kopak gila-gila tiba-tiba ada org ajak belanja makan. Xpun tiba2 ‘eh, xpe aku rasa nak belanja orang hari ni. Kau amekla apa kau nak’. Xpun macm masa beli mkanan kat bazar, ‘dik ambil jelah halal RM3, walaupon harga sebenar lagi mahal sbnarnya’? Ada x ada x? Kan? Tulah, bila Allah nak bagi rezeki tu kat mana2 pun ada. Alhmdulillah.


Suatu hening pagi, Tiba2 datang bro ni chatting kat FB: U u xtdo lagi? Ak:X, tgu sahur. Y? Bro: Ta de u, i saje je. Eh2 u penah dengar ads4bucks? Aku: Ha? Emm ta penah plak. Bro: Ohh ta pe lah. Aku: Cis mamat ni sorong tarik papan plak, hentak satgi. ‘Bro2 nape? Macam best je?’ Bro: Ha’a nak ajak u join bisnes. I sponsor u dulu, nanti u bayar i balik. Ok? Ak: Hahaha kelaka lah. Bisnes? Bro: Xpe,i percaya kat u. Ok?


23082010: ”Welcome to ads4bucks. Your user ID is ******. Please login via our portal to update your profile.”  Biar betul mamat tuh. Dan bermula lah saat-saat aku m’ceburkan diri dalam bisnes ni. Budak sains ke bisnes, Err–Ok. Haha dan Alhamdulillah rezeki aku, balik modal slpas seminggu aku join.  Slepas tu untung yg sikit2, dan MASYUK. Itu pun slpas bersusah-payah yakinkan dan cari klien2. Dan aku xberpatah balik setelah apa yg rezeki ni dibukakan, orang kata BUAT TAK RUGI, TAK BUAT TAK UNTUNG. Yang penting yakin dgn apa yang kau buat, dan InsyAllah ianya milik kau. Orang bisnes, mcam Tg.W.M.Razlan slalu cakap jangan tunggu peluang, tapi REBUT peluang dan USAHAkan betul2. Terima kasih juga kat my bisnes partner, Sham yg supportive n bagi kepercayaan untuk teruskan bisnes ni. Dan my lecturer yang join and support habis-habisan. Memg gila n masyuk. Dan harapan aku, dapat tolong kawan2 aku dapat side income sikit2. Yelah, buat sorang2 n untung sorang2 tak de guna gak. Harap2 kita leh conquer n plss neva give up! Kalau aku boleh, kawan2 aku sume boleh! ads4bucks, BUCKS FOR ALL~!!

pss : Money is like a sixth sense - and you can't make use of the other five without it. :P For further information msg me at 01327700198 or click this link http://najwa7.ads4blog.net/ or http://www.ads4bucks.com/home.php

No comments: