Sunday, May 15, 2011

Tinggi melangit

''Eh tinggi lah dia tu mcam model kalah galah jolok buah rambutan..''
''Eeei dia tu da la lawa, lentik, kurus meleding, runcing jer..''
''Laaaa heels 4-5 inci patot lerrr. FAKE!!!'' Lol


-___-'' @ Putrajaya.
Tapi seronok-seronok pakai kasut tumit tinggi kesan dia pun tinggi. Antara sedar xsedar je. Ada kajian menyatakan ianya akan memberi kesan negatif pada kesuburan wanita. Pakar kesihatan dan kecergasan, Dax Moy mengatakan bahawa gaya berdiri yang tidak seimbangbsetiap kali memakai kasut bertumit  memberi kesan kepada organ dalaman dan kesuburan wanita. Ia juga berkaitan dengan merendahkan peluang mendapat anak, rambut gugur, sakit tulang belakang, sengal-sengal bahu, leher, lutut dan sendi. Kadang-kadang akan rasa pening. Semua disebabkan keadaan ''visceroptosis'' iaitu pemampatan organ dalaman. Kenapa nak menyakitkan diri sendiri? Eh biasalah ''xsakit xlah cantik. Huwhuwhuw.


Victoria's heels ::5 inch:: Bawah ::10 inch::
 Gojes kau!! Hamekk. :')) Eh, nak cari lah kasut mcm tuh! hikhik!

 

2 comments:

Ili Nadhrah @ Kinder Bueno said...

nawa da tinggi tak payah pakai heels pun tinggi. hihi :D

_naJw@_~. said...

hahaha xdelah!nak tinggi lagi!!kalau pkai yg last tu mau ttongek2 gak pakai :p